Techniki malarskie i graficzne :

Tu mozesz podzielic sie swoimi spostrzeżeniami na temat malarstwa
User avatar
doop.pl
Site Admin
Posts: 203
Joined: Sat Apr 29, 2006 7:05 pm

Techniki malarskie i graficzne :

Postby doop.pl » Sat Jun 17, 2006 5:47 pm

TECHNIKI GRAFICZNE :

AKWAFORTA
kwasoryt, technika graficzna wglebna, trawiona; takze odbitka uzyskana ta technika; na zawerniksowanej plycie miedzianej wykonuje sie rysunek stalowa igla; dla osiagniecia róznego natezenia kresek plyte trawi sie kilkakrotnie kwasem azotowym; w powstale zaglebienia (po oczyszczeniu plyty) wciera sie farbe druk. i wykonuje odbitki; akwaforta znana od pocz. XVI w., rozkwit w XVII w. (m.in. Rembrandt, J. Callot), jest stosowana w grafice do dzis.

AKWATINTA
Wykonanie formy drukowej w tej metodzie polega na pokryciu płyty metalowej sproszkowaną kalafonią lub pyłem asfaltowym, które podgrzane topią się i przylegają do niej, naniesieniu obrazu poprzez zasłonięcie wybranych fragmentów powierzchni metalu, a następnie trawieniu odsłoniętego metalu kwasem azotowym. Akwatinta różni się od akwaforty przede wszystkim tym, że trawione są nie linie, lecz płaszczyzny. W wyniku powielania czynności w coraz mniejszych obszarach obrazu uzyskuje się zróżnicowanie głębokości wytrawionych miejsc, a przez to możliwość waloryzowania koloru farby drukowej, czyli możliwość uzyskiwania półtonów.

CELLOGRAFIA
Technika graficzna wypukla stosowana w grafice wspólczesnej; kompozycje rysuje sie na plycie celloplastu, wyciska sie jej tlo rozgrzanym narzedziem; warstwy wycisnietego materialu gromadzace sie na brzegach rysunku pozwalaja uzyskac na odbitce mal. efekty faktury.

CERATORYT
Technika graficzna wglebna; kompozycje rysuje sie na kawalku ceraty, a nastepnie wycina nozem lub wydrapuje igla; po wtarciu farby w powstale wglebienia wykonuje sie odbitki; ceratoryt wynalazl na pocz. XX w. polski grafik F. Jablczynski.

CYNKORYT
Technika graficzna wypukla, pochodna drzeworytu; polega na wykonaniu rysunku w plycie cynkowej, wyzlobieniu tla wokól rysunku, pokryciu farba czesci wypuklych i odbiciu na papierze.

DRZEWORYT
Technika graficzna wypukla; na drewnianym klocku powleczonym gruntem opracowuje sie rysunek; metalowymi dlutami lub rylcami wycina sie tlo (na odbitce biale), partie wypukle pokrywa sie farba i odbija recznie na papierze; ze wzgledu na sposób ciecia klocka rozróznia sie drzeworty wzdluzny (langowy) i drzeworyt poprzeczny (sztorcowy), wynaleziony 1790 przez Th. Bewicka; drzeworyt znany od starozytnosci, jako technika graficzna zastosowany w koncu XIV w., rozwinal sie w 2 pol. XV w. (m.in. A. Dürer); w XIX w. pelnil funkcje techniki reprodukcyjnej; stosowany w grafice do dzis.

ELEKTROTINTA
Technika graficzna wglebna, trawiona; odmiana akwatinty; plyta jest trawiona pradem elektr.; pierwszy zastosowal elektrotinte grafik pol. S. Rzepa ok. pol. XX w.; elektrotinte cechuja duze mozliwosci techn. (subtelny rysunek, silne kontrasty waloru).

FLUOROFORTA
Technika graficzna, trawiona; podobna do akwaforty; rysunek wykonuje sie igla na zawoskowanej szklanej plycie; po wytrawieniu kwasem fluorowodorowym, wypelnia sie farba (po oczyszczeniu plyty) powstale zaglebienia i wykonuje odbitki; fluoroforte uprawiali m.in. S. Wyspianski, L. Wyczólkowski, J. Mehoffer.

GIPSORYT
Wspólczesna technika graficzna wypukla, zblizona do drzeworytu; plyte gipsowa zlobi sie rylcami drzeworytniczymi, usuwajac partie, które maja pozostac na odbitce biale; pociagniete farba czesci wypukle, odbite na papierze, tworza kompozycje.

KREDKOWY SPOSÓB
franc. maniere de crayon, technika graficzna wklesla, trawiona; na pokryta werniksem plyte miedziana przyklada sie zarysowana powierzchnia rysunek wykonany kredka i pociera sie jego lewa strone tak, by kredka przylgnela do werniksu; rysunek opracowuje sie ruletkami o róznej szerokosci i grubosci groszku; pozostawiaja one w werniksie kropkowany slad, odkrywajac metal; nastepnie poddaje sie plyte dzialaniu kwasu i po nalozeniu farby wykonuje odbitke; punktowy slad ruletki daje na odbitce imitacje kreski kredkowej. Sposób kredkowy wynalazl ok. 1740 J.Ch. François; popularny gl. w 2 pol. XVIII w. w grafice barwnej.

KWASORYT
Technika graficzna wklesla polegajaca na trawieniu kwasem octowym rysunku na plycie metalowej, z której po zalozeniu farba wykonuje sie odbitki na papierze; termin uzywany tez na okreslenie akwatinty i akwaforty.

LINORYT
Wspólczesna technika graficzna, wypukla, zblizona do drzeworytu; w plycie linoleum wycina sie nozem i innymi narzedziami partie kompozycji majace w odbitce pozostac biale; pozostale czesci powleka sie farba i wykonuje odbitki; linoryty charakteryzuja silne kontrasty czerni i bieli oraz wieksza niz w drzeworycie swoboda rysunku (linoleum pozwala na ciecie we wszystkich kierunkach).

LITOGRAFIA
Technika graficzna plaska, takze odbitka uzyskana ta technika; na wypolerowanej powierzchni kamienia litograf. wykonuje sie rysunek kredka litograf., tlusta farba lub odpowiednim tuszem; nastepnie zakwasza sie kamien slabym roztworem kwasu azotowego polaczonego z guma arab. i powleka farba druk.; farba przylega do miejsc zarysowanych, nie zatrzymujac sie na uodpornionej na nia kwasem powierzchni kamienia; odbitki wykonuje sie na papierze pod prasa. Technike litografii pierwszy zastosowal niem. grafik A. Senefelder 1796; poczatkowo uzywana jako technika reprodukcyjna, od pol. XIX w. przyjela sie w grafice artyst. w wielu krajach eur., zwl. we Francji i Niemczech. W Polsce pierwszy zaklad litograf. zal. J. Siestrzynski (1819) przy Inst. Gluchoniemych w Warszawie. Technika litografii jest chetnie uzywana we wspólcz. grafice artyst., w poligrafii zastapiona przez offset.

MEZZOTINTA
Sztuka czarna, technika graficzna wklesla; na równomiernie posiekanej chwiejakiem plycie metal. wykonuje sie rysunek za pomoca gladzika i skrobaczki polerujac partie, które po odbiciu maja byc jasne, nastepnie plyte powleka sie farba i odbija; mezzotinta daje najbardziej mal. efekty ze wszystkich technik graf.; wynaleziona przez L. von Siegena w Utrechcie (pierwsza odbitke wykonal 1642), rozwinela sie zwl. w XVIII w. w Wielkiej Brytanii.

MIEDZIORYT
Graficzna technika metal., wglebna; na gladko wypolerowanej plycie miedzianej zlobi sie rysunek za pomoca stalowych rylców; po opracowaniu plyte lekko sie podgrzewa, nastepnie wciera farbe w wyzlobione rowki; po usunieciu farby z gladkich partii metalu przyklada sie do plyty zwilzony papier i przepuszcza przez prase; z jednej plyty mozna otrzymac kilkaset odbitek; miedzioryt odznacza sie sucha, ostro zakonczona kreska; wywodzi sie z technik zlotniczych. Wynaleziony ok. pol. XV w.; poczatkowo rozwijal sie we Wloszech (A. Mantegna), w Niemczech (m.in. M. Schongauer, A. Dürer, A. Altdorfer) i Niderlandach (L. van Leyden); w XVI w. zaczeto go stosowac takze do reprodukcji dziel sztuki; w XVII i XVIII w. rozwinal sie gl. we Francji (R. Nanteuil, C. Lorrain) i we Flandrii (szkola rytownicza P.P. Rubensa), nastepnie w calej Europie; rozpowszechnil sie gl. w ilustracji ksiazkowej; pod koniec XVIII w. i na pocz. XIX w., rzadziej stosowany, ustapil stalorytowi.

MONOTYPIA
Technika graficzna plaska; na plycie metal. lub szklanej wykonuje sie wolno schnacymi farbami (olejnymi, druk.) barwna kompozycje i odciska na zwilzonym papierze; powstaje tylko jedna odbitka, gdyz cala farba odbija sie na papierze; wynaleziona w XVII w., popularna od konca XIX w., stosowana równiez we wspólcz. sztuce.

ODPRYSK
Technika graficzna wklesla; na dokladnie odtluszczonej plycie metal. wykonuje sie rysunek atramentem, zawierajacym oprócz barwnika skladniki latwo rozpuszczajace sie w wodzie, np. cukier z dodatkiem gumy arabskiej; po wyschnieciu calosc pokrywa sie werniksem i zanurza w wodzie; werniks odpryskuje w miejscach rysunku, potem plyte sie trawi, powleka farba i wykonuje odbitki; technike wynalazl franc. rytownik F. Bracquemond w koncu XIX w.

SERIOGRAFIA
Technika stosowana w grafice; rysunek wykonuje sie tuszem litograf. na gazie mlynskiej naciagnietej na ramke; gaze pokrywa sie roztworem izolujacym, który nie przylega do tuszu; po zmyciu tuszu przez czyste partie tkaniny przeciera sie farbe na podloze; odbitki róznia sie miedzy soba natezeniem barwy.

STALORYT
Metal. technika graficzna, wglebna; rysunek zlobi sie na plycie z hartowanej stali; twardosc plyty nie pozwala na uzyskanie swobodnej kreski i grafik musi ograniczyc sie do ciec prostych, kratkowanych lub punktowanych; technika wprowadzona ok. 1820 przez K. Heatha w W. Brytanii; w XIX w. wykonywano nia ekslibrisy, ilustracje, obecnie - banknoty, znaczki pocztowe itp.

SUCHA IGLA
Suchoryt, pointe seche, metal. technika graficzna, wglebna; rysunek ryje sie na plycie miedzianej ostra igla stalowa, która pozostawia po bokach rowka malenkie wiórki - zatrzymujace farbe na równi z zaglebieniami, i po odbiciu, pod prasa na wilgotnym papierze, daje miekka, mal. kreske; ze wzgledu na latwe scieranie sie wiórków, z jednej plyty mozna otrzymac ok. 30 dobrych odbitek; technika znana od pol. XVI w., popularna od pol. XIX w.

TECHNIKI MALARSKIE:

OLEJNE MALARSTWO
Technika malarska polegajaca na poslugiwaniu sie farbami olejnymi (farby artystyczne); za podobrazie sluzy drewno, plótno lub blacha; sa mozliwe rózne sposoby malowania, np.: warstwowy (na zaprawe kladzie sie podmalówke, a na nia wielowarstwowy naklad barwny) oraz alla prima; malarstwo olejne rozpowszechnilo sie w XV w. w Niderlandach, wypierajac technike tempery.

PASTEL
Rodzaj farb artyst. w postaci miekkich kredek; pastelami nazywa sie tez obrazy wykonane tymi farbami; odznaczaja sie one swietlistym kolorytem i miekkimi przejsciami barw; pastel jako samodzielna technika malarska rozpowszechnil sie gl. w XVIII w.

SKULPTOMALARSTWO
Technika plastyczna zblizona do reliefu, uprawiana w XX w.; operuje polaczeniami róznorodnych materialów (np. piasek, ziemia itp.), m.in. wykorzystujac kolaz; i assemblage; skulptomalarstwo zapoczatkowali twórcy kubizmu syntet.: G. Braque, J. Gris, P. Picasso, rozwijali zas J. Dubuffet, A. Tapies oraz przedstawiciele malarstwa materii, pop-artu, nowego realizmu; w Polsce m.in.: J. Maziarska, T. Rudowicz, H. Stazewski, J. Stern.

SUMI-E
Jap. suiboku, technika i styl monochromatycznego malarstwa tuszem, czasem z delikatnymi smugami koloru, przejeta z Chin w XIV w.; byla to technika ekspresji pociagniec pedzla i cieniowania od bieli do czerni; pozwalala wyrazac bogate, symbol. tresci, bliskie filozofii zen; gl. tematy - krajobrazy i postacie, pózniej równiez zwierzeta, rosliny i owoce; wchlaniajac rodzime elementy, w kolejnych stuleciach styl ten stal sie zródlem inspiracji dla wielu szkól mal.; najwybitniejsi przedstawiciele - Sesshu; Motonobu.

TEMPERA
Technika malarska polegajaca na poslugiwaniu sie tymi farbami, typowa dla malarstwa sredniowiecznego.

AKWARELA
Technika malowania farbami akwarelowymi, gl. na papierze; charakterystyczna cecha akwareli jest cienka i przezroczysta warstwa farby, przez która przebija podloze; technika akwareli wymaga duzej precyzji ze wzgledu na trudnosci w dokonywaniu poprawek;

DRIPPING
Technika malarska; polega na pólautomatycznym wylewaniu farby na plótno i przez jego pochylanie tworzeniu sciekajacych, nieoczekiwanych form; stosowana m.in. przez amerykanskich malarzy kregu abstrakcyjnego ekspresjonizmu (J. Pollock).

ENKAUSTYKA
Grecko-rzymska technika malarska, w której farby o woskowym spoiwie (zimne lub cieple) nakladano róznymi ogrzanymi narzedziami lub na goraco pedzlami; technika trudna i powolna, stosowana w malarstwie sztalugowym (zwl. portretowym, np. fajumskie portrety, I-IV w.) i sciennym; dawala glebie kolorów, polysk i odpornosc na wilgoc; w starozytnosci byla wysoko ceniona, w sredniowieczu - calkowicie zapomniana.

TECHNIKI ARTYSTYCZNE:

FROTAZ
frottage, szt. plast. technika artystyczna polegajaca na odbijaniu faktury dowolnych przedmiotów (np. drewna, kamieni, lisci) na powierzchni papieru; wprowadzona przez M. Ernsta, stosowana przez artystów wspólczesnych dla wzbogacenia faktury obrazów.

KOLAZ
Technika artystyczna i wykonane w tej technice dzielo; kolaz polega na laczeniu za pomoca odpowiednich spoiw (pierwotnie kleju) form wycietych z zadrukowanego papieru, szczatków roslin i zwierzat, fragmentów wyrobów recznych i maszyn. z formami namalowanymi na plótnie lub narysowanymi na tekturze; pierwsze kolaze (1912) zrealizowali równoczesnie G. Braque i P. Picasso; technika kolazu poslugiwali sie równiez futurysci, dadaisci, surrealisci.
Last edited by doop.pl on Sat Jul 01, 2006 7:29 pm, edited 3 times in total.

dafne
Posts: 3
Joined: Wed Oct 18, 2006 8:11 pm

techniki malarskie????

Postby dafne » Sun Jun 25, 2006 8:31 pm

Hola, hola! Dobrze, że ktoś wpadł na to, by trochę poszerzyć wiedzę czytelników tego forum, ale....Już nie wprowadzajmy w błąd. Znowu techniki malarskie w jednym worku z technikami graficznymi!!!!Razi w oczy!!!

User avatar
doop.pl
Site Admin
Posts: 203
Joined: Sat Apr 29, 2006 7:05 pm

Czy juz lepiej:) ?

Postby doop.pl » Mon Jun 26, 2006 6:12 pm

Poprawilem temat. Powiem Ci , iz mimo tego że wiele osób o tym mi mówiło ciągle jakoś wrzucam w jeden worek malarstwo i grafike. Dobrze przynajmniej że dział w Galerii poprawiłem w miarę szybko :)
Troche obrazów także wyedytowałem , ale niestety do niektórych nie jestem pewny. Wiec zostawiłem w kategorii grafika. Jeśli chcesz mi pomóc w przeniesieniu z chęcią skorzystam z dobrych rad i uporządkuje Galerie.

dafne
Posts: 3
Joined: Wed Oct 18, 2006 8:11 pm

Postby dafne » Mon Jun 26, 2006 7:41 pm

z miłą chęcią pomogę. Jeśli masz jakieś pytania to się polecam może na początek wymienię techniki graficzne:akwaforta, akwatinta, celloryt,ceratoryt, drzeworyt, elektrotunta, fluorotinta, gipsoryt, kredkowy sposób, kwasoryt, linoryt, litografia, mezzotinta, miedzioryt, monotypia, odprysk, serigrafia (nie seriografia, potocznie sitodruk), staloryt, sucha igła.
Musiałbys podzielić to na trzy kategorie: techniki graficzne, techniki malarskie oraz techniki artystyczne, bo niestety wszystko jest zmiksowane.

dafne
Posts: 3
Joined: Wed Oct 18, 2006 8:11 pm

Postby dafne » Mon Jun 26, 2006 7:43 pm

Jeśli natomiast chcesz przenieść prace w galerii to myślę, że musiałbyś mi wskazać te, co do których nie jesteś pewien. Pomogę z chęcią. Pozdrawiam

User avatar
doop.pl
Site Admin
Posts: 203
Joined: Sat Apr 29, 2006 7:05 pm

Techniki juz nie sa w jednym worku:)

Postby doop.pl » Tue Jun 27, 2006 7:07 am

I teraz tytuły prac co do których nie jestem pewny:
Anioł,
Jan Paweł II,
Aga Rydzkowska PORTRET BEZ TYTUŁU,
Piret Jarvis,
Aerie,
Król

2 ostatnie wydaja mi sie typowym rysunkiem , nie zmienialem bo wydaje mi się , że artysta wie lepiej.

pozdrawiam

dafne
Posts: 3
Joined: Wed Oct 18, 2006 8:11 pm

Postby dafne » Tue Jun 27, 2006 7:53 am

Śpieszę z pomocą. Wszystkie wymienione prace należą do kategorii rysunek. Nie chcąc nikogo urazić, ale pragne zauważyć, że sami autorzy często mylą kategorie! Dla tych, którezy nadal uważają rysunek węglem, bądż tuszem za grafikę, podkreślam!!!!To nie grafika! Techniki rysunkowe to: ołówek, kredka(często sangwina), węgiel oraz tusz (czyli także lawunek). Istnieją również inne techniki rysunkowe, które często są wymysłem samego artysty, ale o tym to przy innej okazji.
Podkreślam jeszcze raz, że grafika to taka dziedzina sztuki, która posługuje się matrycą, w różny sposób wykonaną. Wyjątkiem jest monotypia: technika graficzna, która nie posiada matrycy i nie jest możliwe jej powielenie.

User avatar
doop.pl
Site Admin
Posts: 203
Joined: Sat Apr 29, 2006 7:05 pm

Dzieki serdeczne.

Postby doop.pl » Tue Jun 27, 2006 2:51 pm

Powiem Ci , ze znalazlem jeszcze kilka innych nie pasujacych. Ale juz pozmienialem. Faktycznie dziwna sprawa ,ze sami artysci nie rozróżniają... technik. W sumie powinna to być podstawa.

gnoph
Posts: 0
Joined: Wed Oct 18, 2006 8:11 pm

Postby gnoph » Tue Jun 27, 2006 9:24 pm

Podstawa? Moim zdaniem z 'racjonalnego' punktu widzenia to rzeczywiście podstawa, jednak sztuka nie jest 'racjonalna'.

User avatar
doop.pl
Site Admin
Posts: 203
Joined: Sat Apr 29, 2006 7:05 pm

Postby doop.pl » Wed Jun 28, 2006 6:38 am

Sztuka nie jest racjonalna - fakt . Ale w tym momencie oceniamy nie sama sztuke jako tworzenie , pomysl ale technike. Nie można powiedzieć , ze ponieważ ktoś niewiem "buja w obłokach" to nie musi wiedzieć czy maluje kredką czy pastelą. Czy tworzy właśnie rysunek czy grafikę. Oczywiście zgodzę się , że to nie jest najważniejsze, na nic tak naprawdę nie wpływa. Ponieważ to co ważne zawiera przekaz danej pracy , a żadko technika jej wykonania. (chociaż niewątpiwie ma wpływ na efekt). A napewno już nie jest istotne gdzie taką pracę się doda. Ale to mniej więcej taki bład ja napisanie pszczoła i przczoła. Niby każdy wie o co chodzi a jednak jakoś tak nie do końca. No i tu właśnie problem powstal kategorii.

pozdrawiam

gnoph
Posts: 0
Joined: Wed Oct 18, 2006 8:11 pm

Postby gnoph » Wed Jun 28, 2006 3:56 pm

W rysowaniu tak jest że można nabyć bez fachowej pomocy mase złych nawyków rysowniczych, co zresztą tyczy się wszelkich sztuk, nie tylko wizualnych. Ja zapewne jestem osobnikiem o wielu takich cechach, nigdy w sumie nie pobierałem żadnych lekcji ryzunku, nie uczestniczyłem w kółkach plastycznych (Czuje wewnętrzne zgrzyty gdy ktoś mi każe narysować coś czego nie chcę, metodą której nie chcę, a już szczególnie taką, której nienawidze. W dawnych czasach liceum, czy nawet podstawówki, gdy jeszcze ucz ono plastyki moje oceny z owego przedmiotu, poza kilkoma drobnymi wyjątkami, były tylko 2 rodzajów: niedostateczne lub bardzodobne. Z czego niedostateczne z powodu braku pracy na lekcji i nie dostarczania prac, których stworzyć nie miałem zamiaru) Jednak w przeciwnej skrajności dochodzimy do tego że artysta zaczyna malować podręcznikowo. Traci własną inwencję, spontaniczność. To ma być tak narysowane, bo tak nauczyłem się że jest dobrze, straszliwe słowa. Rutyna jest wrogiem sztuki. Komuś takiemu, w skrajnym przypadku, nie zostaje nic innego niż malowanie jeleni na rykowisku.

dafne
Posts: 3
Joined: Wed Oct 18, 2006 8:11 pm

Postby dafne » Fri Jun 30, 2006 3:27 pm

Nie zgodzę się. To, że próbujemy dokonać systematyki prac według techniki w jakieju powstała, nie oznacza, że jest to podręcznikowe!! Chodzi jedynie o wykluczenie błędó[img]w, które się tu pojawiły a nie o próbę spodręcznikowania dzieł. Poza tym wiele prac, a nawet bardzo duzo w naszej internetowej galerii daleko odbiega od tzw stylu akademickiego (czyt. bardzo często spotykane kopiowanie trendów panujących na danej uczelni artystycznej - co jest nudne i z pewnością mało twórcze). Nie chce tu nikogo urazić, bo wszystko to i tak kwestia gustu.
Podsumowujac. Klasyfikacja (przynajmniej tak rozumiem intencję administratora) zaistniała nie po to bynajmniej, by "podręcznikować" prace, lecz po to by wypełniać lukę niewiedzy. [/img]

User avatar
Katarina75
Posts: 3
Joined: Wed Oct 18, 2006 8:11 pm

Postby Katarina75 » Fri Jun 30, 2006 5:01 pm

Wedlug mnie bardzo dobrze ze robicie cala ta klasyfikacje i poprawiacie bledy jakie zaistnialy...bo powinno sie wiedziec jaka technika wykonujemy dana prace... 8) Moznaby wprowadzic jeszcze techniki zwiazane z rzezba i drewnem...chociazby dla pewnego pana wykladajacego na art. uczelni, dla ktorego intarsja to to samo co inkrustacja.. :roll: ...no ale ok...trzymajcie tak dalej...pozdrawiam :mrgreen:

jpena
Posts: 0
Joined: Wed Oct 18, 2006 8:11 pm

Techniki malarskie i graficzne

Postby jpena » Fri Jun 30, 2006 10:06 pm

Witam. Zbyt próżno zapoznałem się z prawidłową klasyfikacją prac. Wybaczcie moje braki teoretyczne. Niestety moja edukacja plastyczna zakończyła się w szkole podstawowej, a lekcje najczęściej sprowadzały się do sprzątania szkoły lub innych mało ambitnych zajęć.
Odebrałem bardzo pouczającą lekcje i mam nadzieję że korzystając z tego forum wiele się nauczę. Na naukę nigdy zbyt późno. Dałem się zasugerować, jak okazuje się złym przykładom, ale nie na tym portalu. Jeszcze raz przepraszam. Król faktycznie jest rysunkiem.
Jeśli można naprawić moją pomyłkę to bardzo proszę. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

User avatar
doop.pl
Site Admin
Posts: 203
Joined: Sat Apr 29, 2006 7:05 pm

:)

Postby doop.pl » Sat Jul 01, 2006 5:46 am

Nic się nie stało, a tylko się cieszyć , ze przeczytałeś i czegoś sie dowiedziałeś. Ale mialeś podłe zajęcia w podstawówce ;)
Kategorie już dawno zmieniłem. Ale w razie czego możesz to tak samo robić sam. Poprostu logujesz sie do galerii i szukasz swojego zdjecia , ktorego nie jestes pewny lub chcesz zmienic jego opis. Nastepnie edytuj no i możliwość zmiany opisu,kategorii itd.

pozdrawiam


Return to “MALARSTWO i GRAFIKA”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest